1. טרייד מוביל
  2. מאמרי רכב
  3. רכב פלאג אין מומלץ: איך לבחור נכון את הרכב הבא שלכם?

רכב פלאג אין מומלץ: איך לבחור נכון את הרכב הבא שלכם?

יום רביעי , 29/10/2025
רכב פלאג אין מומלץ: איך לבחור נכון את הרכב הבא שלכם?

שוקלים לרכוש רכב פלאג אבל מתלבטים או תוהים איזה דגם מתאים לכם? אם כן, ההחלטה הזו בהחלט להיות מורכבת - מצד אחד, הטכנולוגיה הזו מציעה חיסכון משמעותי בדלק וגם מבטיחה יתרונות סביבתיים, ומצד שני יש לא מעט שיקולים כמו מחיר, טווח נסיעה חשמלי ונוחות הטעינה שחייבים לשקול. אז, מה עושים? הינה סקירה על האפשרויות השונות והשוואות שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה לכם.

מהו רכב פלאג אין והאם הוא באמת מומלץ?

אז, למה בעצם קוראים לזה פלאג אין? רכב פלאג אין (או היברידי נטען), חדש או כזה שנרכש במסגרת עסקת טרייד אין, משלב שני עולמות: מנוע בנזין רגיל ומנוע חשמלי עם סוללה גדולה יחסית שניתן לטעון דרך שקע חיצוני. בניגוד להיברידי רגיל, פלאג אין מאפשר נסיעה בחשמל בלבד למרחקים של עשרות קילומטרים לפני שמנוע הבנזין נכנס לפעולה.

רכב פלאג אין פועל בעצם בארבעה מצבי נהיגה בסיסיים: מצב חשמלי מלא (ללא שימוש בדלק), מצב היברידי (שילוב של חשמל ובנזין), מצב טעינה (מנוע הבנזין טוען את הסוללה), ומצב רגיל (הרכב נוסע כרכב בנזין רגיל). המעבר ביניהם קורה אוטומטית לפי התנאים בשטח וכך מאפשר חיסכון משמעותי, גם בדלק וגם בחשמל.

היתרונות הבולטים של רכבי פלאג-אין

החיסכון בדלק הוא אחד היתרונות המשמעותיים של רכב מסוג כזה, והוא אפילו יכול להיות דרמטי מאוד. נהגים שנוסעים בעיקר נסיעות עירוניות קצרות, יכולים להפחית את צריכת הדלק בשיעור של 60-80%, כאשר עלות הנסיעה בחשמל נמוכה בהרבה - כ-10 אגורות לקילומטר בממוצע, לעומת 50-70 אגורות בבנזין.

נוסף לאלה, בשונה מרכב חשמלי מלא, רכב פלאג אין לא סובל מ"חרדת טווח". כשהסוללה מתרוקנת, הרכב עובר למצב היברידי ומאפשר המשך נסיעה ללא תלות בעמדות טעינה. הטווח המשולב יכול להגיע ל-800-1,200 ק"מ בין תדלוקים.

וגם, רכבי פלאג אין נהנים מהטבות מס משמעותיות, נמוך משמעותית מרכבי בנזין. שווי השימוש לרכב חברה נמוך יותר בכ-1,100 ₪ בחודש בהשוואה לרכב בנזין רגיל, מה שהופך את הרכב למשתלם מאד לעסק.

חסרונות וגורמים לשקול בזהירות

היתרונות תלויים באופן ישיר בהקפדה על טעינה סדירה. לנהגים שאין להם אפשרות לטעון בבית או בעבודה, היתרונות מצטמצמים משמעותית. לדיירים בבניין משותף ללא חניה פרטית, הטעינה הופכת לאתגר.

רכבי פלאג אין הם המורכבים ביותר מבחינה טכנית, גם כאלה שהם עם 0 קילומטר - הם נושאים שתי מערכות הנעה מלאות. המורכבות הזו עלולה להתבטא בעלויות תחזוקה גבוהות יותר לאורך זמן, ונוסף לכך, החלפת סוללה מחוץ לאחריות יכולה לעלות עשרות אלפי שקלים.

מעבר לכך, הסוללות תופסות מקום נוסף, מה שמתבטא לעיתים בנפח מטען מצומצם יותר. וגם, הסוללות מוסיפות 150-300 ק"ג למשקל הרכב, מה שמשפיע על ביצועים והתנהגות כביש.

6 רכבי פלאג-אין מומלצים שכדאי לכם לעקוב אחריהם השנה

  • קיה נירו פלוס הוא אחד הדגמים הפופולריים, במחיר התחלתי של כ-199,900 ₪. הוא מציע טווח חשמלי של כ-60 ק"מ, מנוע בנזין 1.6 ליטר והספק משולב של 183 כ"ס. היתרונות כוללים אמינות גבוהה ורשת שירות רחבה.

  • ה-MG EHS הפך להצלחה בזכות תמחור אגרסיבי והצע עשיר. הוא מציע הספק של 272 כ"ס, טווח חשמלי של כ-52 ק"מ, ואחריות ארוכה של 7 שנים או 150,000 ק"מ.

  • מיצובישי אאוטלנדר PHEV מציע מנוע בנזין 2.4 ליטר, הספק משולב של 224 כ"ס וטווח חשמלי של 45-70 ק"מ. היתרון הבולט הוא האפשרות לגרסה 7 מושבית והנעה כפולה סטנדרטית.

  • וולוו XC60/XC90 פלאג אין הם רכבי פנאי יוקרתיים המציעים ביצועים מרשימים (עד 455 כ"ס), טווח חשמלי של 45-70 ק"מ, ורמת בטיחות גבוהה. המחירים מתחילים בכ-475,000 ₪.

  • BYD מתכננת להביא מספר דגמי פלאג אין במחירים תחרותיים, בהם ה-Seal DM עם טווח חשמלי של כ-100 ק"מ.

  • דגם ה-JAC 7 PHEV כבר זמין במחיר התחלתי של כ-190,000 ₪, ומציע יחס מחיר-מפרט מצוין, אם כי עם סימני שאלה לגבי אמינות לטווח ארוך.

למי מתאים רכב פלאג אין ולמי פחות?

רכב פלאג אין, גם אם בוחרים אותו במסגרת רכישת רכבים יד שנייה, מתאים בעיקר לנהגים שנוסעים נסיעות יומיות של 30-50 ק"מ שיכולים לטעון את הרכב בקביעות. הוא אידיאלי למשפחות שעושות שילוב של נסיעות עירוניות קצרות וטיולים ארוכים, ולמי שיכול לנצל הטבות מס.

לעומת זאת, פלאג אין פחות מתאים לנהגים ללא אפשרות טעינה ביתית, לנהגים שעושים בעיקר נסיעות ארוכות בכביש מהיר, או לנהגים עירוניים בלבד עם נסיעות קצרות מאוד (להם רכב חשמלי מלא יהיה עדיף).

השוואה כלכלית: פלאג אין מול חשמלי מול בנזין

רכבי פלאג אין יקרים יותר מרכבי בנזין מקבילים, אך זולים יותר מרכבים חשמליים מלאים. מחיר רכב פלאג אין בסיסי עומד היום על כ-190,000 ₪, בעוד שדגם בנזין דומה יעלה כ-150,000 ₪.

בחישוב לנהג שעושה 1,500 ק"מ בחודש: רכב בנזין יעלה כ-730 ₪ בחודש בדלק, רכב פלאג אין כ-300 ₪ בחודש (שילוב של חשמל ודלק), ואילו רכב חשמלי כ-130 ₪ בחודש בחשמל בלבד.

מבחינת ירידת ערך, רכבי פלאג אין נוטים לאבד מערכם בקצב דומה או מעט מהיר יותר מרכבי בנזין, כאשר מצב הסוללה משפיע מאוד על ערך הרכב בשוק המשני.

טיפים מעשיים להפקת המקסימום מרכב פלאג אין

כדי למקסם את היתרונות, הקפידו לטעון את הרכב מדי יום בבית או בעבודה. השתמשו במצב החשמלי בעיר, ושמרו את המצב ההיברידי לכבישים מהירים. נצלו חימום/קירור מוקדם כשהרכב מחובר לטעינה, והשתמשו בבלימה רגנרטיבית להארכת הטווח החשמלי.

השקעה בתחנת טעינה ביתית (wallbox) כדאית למרבית בעלי רכבי פלאג אין. העלות נעה בין 2,500-6,000 ₪ כולל התקנה, וזמן הטעינה מתקצר ל-2-4 שעות לעומת 6-8 שעות בשקע רגיל.

מגמות עתידיות בשוק הפלאג אין הישראלי

מה שמעניין בשוק הפלאג אין הוא שהוא עובר שינויים מהירים. דגמים חדשים מציעים טווח חשמלי משופר של 70-100 ק"מ, יותר יצרנים סיניים נכנסים לשוק עם מחירים תחרותיים, ויש מגמה של צמצום הטבות המס לטובת רכבים חשמליים מלאים.

סיכום

בקיצור, רכב פלאג אין נחשב פתרון ביניים מצוין, כזה שמשלב בין העולם הישן של מנועי בנזין לבין העתיד החשמלי המלא. הוא אידיאלי למי שרוצה ליהנות מיתרונות הנהיגה החשמלית מבלי לוותר על הגמישות של מנוע בנזין. החלטה על רכישת רכב פלאג אין צריכה להתבסס על הערכה אמיתית של הרגלי הנסיעה שלכם, האפשרויות הטכניות לטעינה, והתקציב הזמין.