הרכבים שאהבתי
כמה זמן לוקח להטעין טסלה? זו אחת השאלות הראשונות שכל מי שחושב על מעבר לרכב חשמלי שואל את עצמו.
כמו ברוב המכשירים שצריכים הטענה - התשובה היא: זה תלוי. הזמן מושפע מסוג עמדת הטעינה, דגם הטסלה, מצב הסוללה, הטמפרטורה ועוד. מתכננים נסיעה ורוצים לדעת שיש לכם מספיק סוללה? בואו נבין כמה זמן לוקח להטעין את הטסלה שלכם.
טסלה מציעה מספר אפשרויות טעינה, כל אחת במהירות שונה:
בשקע ביתי רגיל (220 בישראל) תקבלו רק כ-5-3 ק"מ טווח לשעת טעינה - פתרון למצבי חירום בלבד. עמדת טעינה ביתית (מחבר קיר של טסלה) מספקת כ-50-40 ק"מ לשעה. טסלה מודל 3 תיטען באופן מלא בתוך כ-6 שעות - פתרון אידיאלי לטעינת לילה.
מגדשי-על של טסלה הם תחנות טעינה מהירות המפוזרות לאורך צירי תנועה. הם מאפשרים טעינה מ-10% ל-80% בתוך 30-20 דקות. מעבר ל-80%, קצב הטעינה יורד כדי להגן על הסוללה.
עמדות AC רגילות דומות לטעינה ביתית (כ-50-40 ק"מ לשעה). עמדות DC מהירות מספקות טעינה בתוך 90-40 דקות.
דגמי טסלה השונים מגיעים עם קיבולות סוללה שונות וטכנולוגיות טעינה שונות, מה שמשפיע ישירות על זמני הטעינה. לפני שתבחרו רכב חשמלי מומלץ, חשוב להכיר את הנתונים.
הגרסה הסטנדרטית (57.5 קוט"ש) נטענת בכ-6 שעות בעמדה ביתית. במגדש-על, תגיע מ-10% ל-80% בתוך 20-15 דקות.
הגרסה ארוכת הטווח (75 קוט"ש) צריכה כ-8 שעות לטעינה ביתית מלאה, ובמגדש-על כ-25 דקות להגיע ל-80%.
מודל Y דומה למודל 3 בזמני הטעינה. מודל S ו X-עם סוללות גדולות יותר (100 קוט"ש) דורשים כ-8-9 שעות לטעינה ביתית מלאה, ובמגדש-על כ-20-30 דקות להגיע ל-80%.
קיבולת הסוללה: ככל שהסוללה גדולה יותר, כך ייקח יותר זמן למלא אותה באותה עוצמת טעינה.
מצב הטעינה הנוכחי: הטעינה המהירה ביותר מתרחשת בטווח של 10%-50%. מעל 50%, הקצב יורד, ומעל 80% יורד הרבה.
הספק עמדת הטעינה: עמדה ביתית מספקת 3.7-11 קילוואט, מגדשי-על עד 250 קילוואט. הרכב יקבל רק את ההספק שהוא יכול לקלוט.
טמפרטורה: בקור, הסוללה פחות יעילה ודורשת חימום. בחום קיצוני, המערכת עשויה להגביל את קצב הטעינה.
גיל הסוללה: סוללות מאבדות חלק מיכולתן לקבל טעינה מהירה עם הזמן. שמירה על טווח של 20%-80% בשימוש יום-יומי עלולה להאט את ההתדרדרות. הבנה טובה של איך עובד רכב חשמלי תעזור לכם לשמור על הסוללה.
טעינה ביתית - החסכונית ביותר: טעינה מלאה של מודל 3 תעלה כ-36 ש"ח, מודל S או X כ-54 ש"ח.
עמדות ציבוריות - עמדות AC גובות בין 75 אגורות ל-2 ש"ח לקוט"ש (120-60 ש"ח לטעינה מלאה). מגדשי-על יקרים יותר - עד 150 ש"ח לטעינה מ-10% ל-80%.
רכב בנזין ישלם כ-560 ש"ח עבור 1,000 ק"מ, טסלה רק כ-100-60 ש"ח בטעינה ביתית. שווה להביא בחשבון גם את המס על רכבים חשמליים כשמשווים עלויות.
עמדה ביתית מאפשרת נוחות מקסימלית - הרכב טעון ומוכן כל בוקר. בדומה לקניית רכב מסוכנות, גם כאן יש חיסכון ארוך טווח - עמדה ביתית זולה בהרבה מעמדות ציבוריות.
נדרש לוח חשמל של 63-40 אמפר. בבתים משותפים צריך אישור מוועד הבית. העלות: 10,000-3,500 ש"ח, תלוי במורכבות ההתקנה.
טעינת טסלה היא בעיקר עניין של שגרה נכונה. ברוב ימות השבוע, עמדת טעינה ביתית מעניקה את הפתרון הנוח, היעיל והזול ביותר - פשוט מחברים בערב, ומתעוררים עם רכב טעון ומוכן ליום חדש. בנסיעות ארוכות, מגדשי-העל נכנסים לתמונה ומאפשרים עצירות קצרות של 30-15 דקות שמספיקות לחלוטין להמשך הדרך. שמירה על טעינה בטווח של כ-20%-80% בשימוש יום-יומי תסייע לשמור על הסוללה לאורך שנים, לשפר את יעילות הרכב ולהפחית שחיקה. כשההרגלים נכונים - הטעינה הופכת פשוטה כמעט כמו להטעין את הסמארטפון.
נדמה שמד הדלק תמיד יורד מהר מדי למפלס התחתון, ושאנחנו מבקרים יותר ממה שהיינו רוצים בתחנות הדלק. כדי ...
יום שני , 17/03/2025
אנחנו רואים את מד הדלק מתקרב לסוף מהר מדי, על זה כולנו יכולים להסכים. נדמה שרק עכשיו תדלקנו את הרכב ...
יום שני , 09/09/2024
כאשר מגיעים לרגע המרגש של בחירת רכב חדש, הפרקטיות של הרכב וכמו כן הפונקציונליות שלו חייבת להיות מחוש...
יום ראשון , 22/12/2024