1. טרייד מוביל
  2. מאמרי רכב
  3. טיפולים לרכב חשמלי: כל מה שצריך לדעת על תחזוקה וטיפול בישראל 2025

טיפולים לרכב חשמלי: כל מה שצריך לדעת על תחזוקה וטיפול בישראל 2025

יום רביעי , 12/11/2025
טיפולים לרכב חשמלי: כל מה שצריך לדעת על תחזוקה וטיפול בישראל 2025

כשקונים רכב חשמלי, אחת ההבטחות, ואולי גם בין המפתות ביותר, היא שאפשר סוף סוף להיפרד מהביקורים המתישים במוסך. השאלה היא האם באמת רכב חשמלי לא דורש טיפולים? והתשובה היא שזה קצת יותר מורכב מזה. אומנם, רכבים חשמליים דורשים פחות תחזוקה מרכבים רגילים, אבל הם בהחלט לא פטורים מטיפולים תקופתיים שחשוב להכיר ולדעת מתי ואיך לבצע אותם כדי לשמור על הרכב במצב מיטבי לאורך שנים. תוהים מה זה אומר בפועל? סיכמנו בשבילכם את כל מה שצריך לדעת על תחזוקה וטיפול של רכבים חשמליים.

האם רכב חשמלי באמת לא רואה מוסך?

אחת הטענות הנפוצות בשיווק רכבים חשמליים היא שהם כמעט ולא דורשים טיפולים. יש בזה גרעין של אמת, אבל זה לא אומר שאפשר לשכוח מהמוסך לחלוטין. נכון, רכב חשמלי מכיל פחות חלקים נעים והרבה פחות רכיבים מכניים מרכב בנזין. אין החלפות שמן, אין מצתים, אין רצועת תזמון ואין מערכת פליטה. וגם תדירות הטיפולים אומנם נמוכה יותר (בדרך כלל כל 20,000-30,000 ק"מ לעומת 10,000-15,000 ק"מ ברכב בנזין), אבל הם עדיין הכרחיים לשמירה על הרכב, על האחריות ועל הבטיחות.

מה כולל טיפול לרכב חשמלי?

טיפולים ברכב חשמלי מתמקדים במערכות אחרות מאלו שברכב בנזין. חשוב לדעת איך עובד הרכב החשמלי כדי להבין מה כוללים הטיפולים לרכב: 

טיפולים שוטפים נדרשים

בטיפול השוטף ברכב חשמלי נבדקים בעיקר החלפת מסנן מזגן, מערכת ההיגוי והמתלים, שקע הטעינה וכבלי החשמל, כיוון פרונט ובדיקת צמיגים (חשוב בשל משקלם הרב של רכבים חשמליים), ובדיקה כללית של מערכות החשמל והבטיחות.

בדיקות מערכת הסוללה

הסוללה היא הלב של הרכב החשמלי, ובדיקתה היא חלק מרכזי בטיפול. חשוב לבצע בדיקות של אחוז הקיבולת הנותרת ומהירות הטעינה. נוזל קירור הסוללה נבדק בכל טיפול ומוחלף במרווחים ארוכים יותר - לרוב כל 60,000-200,000 ק"מ, תלוי ביצרן.

טיפול במערכת הבלמים

בזכות הבלימה הרגנרטיבית, רפידות הבלמים מתבלות לאט יותר. עם זאת, ואף על פי השימוש הפחות תכוף בבלמים הפיזיים, חשוב לבדוק אותם באופן קבוע. נוזל הבלמים עדיין דורש החלפה תקופתית - בדרך כלל כל טיפול שני או בכל שנתיים.

תדירות טיפולים ברכב חשמלי

רוב יצרני הרכב החשמלי ממליצים על טיפול ראשון אחרי 20,000-30,000 ק"מ או שנה-שנתיים (לפי המוקדם). ב-MG4 המרווח הוא 24,000 ק"מ, ואילו ביונדאי וקיה המרווח מגיע ל-30,000 ק"מ. טיפולים מקיפים יותר נדרשים במרווחים ארוכים - בדרך כלל כל 60,000-100,000 ק"מ או 3-4 שנים. טיפול זה עשוי לכלול החלפת נוזלי קירור, בדיקה מקיפה של מערכת הסוללה, ואבחון מלא של מערכות החשמל. ולכן, אם שוקלים לקחת מימון לרכב חדש, יש לזכור את תדירות הטיפולים ואת העלויות הנלוות. 

כמה עולה טיפול לרכב חשמלי?

השוואת עלויות מול רכב בנזין

בממוצע, טיפולים לרכב חשמלי זולים יותר לאורך זמן בהשוואה לרכבי בנזין. עלות התחזוקה השנתית הממוצעת לרכב חשמלי נעה בין 800-1,200 ש"ח, לעומת 1,500-2,500 ש"ח לרכב בנזין. למרות החיסכון, חשוב לזכור שיש להביא בחשבון מס על רכבים חשמליים נוסף שעשוי להשפיע על העלות הכוללת.

עלויות טיפולים לפי דגמים

קיימים פערים משמעותיים בעלויות הטיפולים בין דגמים שונים. השוואת רכבים חשמליים מראה שטיפול קטן עולה בין 400-500 ש"ח בדגמים כמו MG4 וג'ילי גיאומטרי C 650-820 ₪, ב-BYD אטו 3 וסקודה אניאק, ועד 1,750 ₪ על רכב משפחתי מומלץ נוסף כמו יונדאי איוניק 5 ו-6.

איפה לבצע טיפול לרכב חשמלי?

לא כל מוסך רשאי לטפל ברכב חשמלי - נדרשת הסמכה ייעודית לעבודה עם מערכות במתח גבוה. מוסכי יבואן מצוידים בידע ובכלים המתאימים, אך גם גובים מחירים גבוהים יותר. עם זאת, עם הזמן, יותר מוסכים פרטיים מקבלים הסמכה לטיפול ברכבים חשמליים. ולכן, בבחירת מוסך ודאו שהוא מוסמך לטיפול ברכבים חשמליים ושיש לו ניסיון בדגם שלכם. בדקו אם הטכנאים עברו הכשרה ייעודית ואם המוסך מצויד בכלים המתאימים.

טיפים לתחזוקה יומיומית של רכב חשמלי

כאשר מתלבטים בסוגיה התחזוקה ותוהים אם רכב חשמלי מומלץ לרכישה, חשוב להבין כי הסוללה היא הרכיב היקר ביותר ברכב החשמלי. ולכן, הקפידו לשמור על רמת טעינה בין 20% ל-80% בשימוש יום-יומי. טעינה מלאה מומלצת רק לפני נסיעות ארוכות. נוסף לכך, הימנעו מחניה בשמש ישירה בקיץ, והעדיפו טעינה איטית. כמו בן, בדקו באופן קבוע את לחץ האוויר בצמיגים, שקע הטעינה, והיו קשובים לרעשים חריגים שעלולים להעיד על בעיות.

מתי חיוני להגיע למוסך?

פנו למוסך באופן מיידי אם מופיעות נורות אזהרה, בעיקר אלו הקשורות למערכת החשמל או הסוללה. ירידה פתאומית בטווח הנסיעה, האטה בקצב הטעינה, רעשים חריגים, בעיות בבלמים או במערכת ההיגוי מחייבים בדיקה מקצועית.

לסיכום: האם טיפול לרכב חשמלי משתלם?

בשורה התחתונה, הטיפול לרכב החשמלי בהשוואה לרכב שאינו כזה בהחלט משתלם, הן לטווח הקצר והן לזה הארוך. הטיפולים פחות תכופים ולרוב זולים יותר בהשוואה לרכבי בנזין, כאשר החיסכון המשמעותי בעלויות האנרגייה יחד עם עלויות התחזוקה הנמוכות הופכים אותו לחסכוני יותר לאורך זמן.

המידע במאמר נועד למידע כללי בלבד ואינו מהווה ייעוץ פיננסי או מקצועי. הנתונים הכספיים וההשוואות עשויים להשתנות בהתאם לדגם הרכב ולתנאי השוק. אין לראות במידע זה המלצה או התחייבות כלשהי.

שאלות נפוצות

כמה עולה טיפול לרכב חשמלי?
+
כל כמה זמן צריך לבצע טיפול לרכב חשמלי?
+
האם רכב חשמלי צריך פחות טיפולים מרכב רגיל?
+
מה הטיפולים הנדרשים לרכב חשמלי?
+
איפה אפשר לבצע טיפול לרכב חשמלי?
+
כמה חוסכים בטיפולים לרכב חשמלי?
+
האם יש אחריות על הסוללה?
+