הרכבים שאהבתי
הגלגלים באוטו הם אביזרים חשובים ביותר שישפיעו על איכות הנסיעה ועל מידת הבטיחות שלנו בכביש. מפעם לפעם עולה הצורך להחליף אותם, בין שאתם עושים זאת באופן עצמאי בגלל תקר ובין שיש שחיקה המצריכה רכישה של גלגלים חדשים. למען שמירה על הבטיחות שלכם ושל שאר משתמשי הדרך, חשוב שתדעו מתי צריך להחליף את הגלגלים ושתבינו איך עושים זאת בצורה בטוחה ולפי התקנות
ההחלטה להחליף גלגל תלויה בסיטואציה, ויש מצבים שבהם זה ברור יותר או פחות. המצב המובהק ביותר שבו עולה הצורך להחליף גלגל הוא כאשר יש פנצ׳ר במהלך הדרך. זה יכול לקרות באופן פתאומי במהלך נסיעה ואז מרגישים את זה בבירור. בנקודה זאת חשוב לעצור בצד במקום בטוח ולהחליף לגלגל הרזרבי. זה גם יכול לקרות לאט כאשר נוצר חור בצמיג והאוויר בורח בהדרגה. במצב הזה אפשר למלא אוויר ולגשת לפנצ׳רייה הקרובה לביתכם לתיקון הגלגל, אבל זהו עניין שחייב להיעשות באופן מיידי וללא כל דיחוי. מומלץ להחליף לגלגל הרזרבי ולגשת לתקן בפנצ׳רייה.
המצבים הברורים פחות שבהם יש צורך בהחלפת גלגל הם כאשר הצמיגים נחשקים. אפשר לדעת שיש שחיקה לפי החריצים בצמיגים – היעלמות שלהם היא אינדיקציה לשחיקה, ואפשר לבדוק את המצב גם לפי סדקים ויובש ניכרים על הגלגל ולפי סימנים נוספים המעידים על סיום השימוש בצמיג. אם אתם לא בטוחים בעניין הזה, תוכלו לגשת לפנצ׳רייה ולהתייעץ עם העובדים שם, והם יבדקו בשבילכם אם אכן יש צורך בהחלפת גלגלים. בכל מקרה חשוב לזכור כי תוחלת החיים הממוצעת של צמיג היא כשלוש שנים, כך שלאחר התקופה הזאת מומלץ בחום לבדוק אם יש צורך בהחלפה. במקרים מסוימים הגלגלים גם מרמזים על כך ששווה לשקול לגמרי את שדרוג המכונית, ככה שבכל אופן חשוב מאוד לבחון את העניין הזה.
כשמדברים על החלפות גלגלים, אפשר לראות בגדול שלושה סוגים עיקריים של גלגלים שקיימים בכלי רכב כיום:
גלגל בגודל מקורי – זהו בעצם גלגל רגיל שזהה לשאר הגלגלים ברכב. אם יש פנצ׳ר ועולה הצורך להחליף גלגל, אפשר פשוט להחליף את הגלגל התקול בגלגל הרגיל ולהמשיך לנסוע כרגיל. הוא גדול יותר ותופס מקום רב יותר ברכב, אבל זהו הפתרון הטוב ביותר בלי ספק. חשוב לזכור שלאחר ההחלפה יש לגשת לפנצ׳רייה ולתקן את הגלגל התקול בהקדם האפשרי, כדי שלא תישארו בלי גלגל רזרבי ברכב
גלגל רזרבי קטן – גלגל רזרבי קטן הוא גלגל מיוחד וקטן יותר משאר הגלגלים ברכב שלפעמים מכנים אותו ״בייגלה״. היתרונות שלו הם שהוא קל יותר ותופס הרבה פחות מקום ברכב, אבל גם יש לו חסרונות. תוכלו לנסוע איתו עד 50 קילומטרים בלבד ולא תוכלו לנסוע איתו במהירות שעולה על 80 קמ״ש, מה שאומר שיהיה עליכם לגשת גם במקרה הזה לפנצ׳רייה בהקדם האפשרי, לתקן את הגלגל התקול ולהחזיר אותו לשימוש
ערכת ניפוח – זוהי ערכה מיוחדת המאפשרת ניפוח זמני של הגלגל התקול. זוהי אפשרות שהיא מוצא אחרון משום שהיא יעילה פחות, ועדיף להצטייד בגלגל רזרבי
חשוב מאוד שכל נהג ידע בדיוק איך מחליפים גלגל, משום שזהו ידע נדרש שכל אחד עלול להצטרך ליישם ביום מן הימים. כל אחד יכול להחליף גלגל ברכב, והאמת היא שהתהליך די פשוט. כל מה שאתם צריכים זה למצוא מקום מישורי ובטוח, להצטייד בכלים הנמצאים ברכב ובגלגל החלופי ולעשות את ההחלפה. בהמשך המאמר יש פירוט מדויק על שלבי ההחלפה של הגלגל.
קודם כול, חשוב מאוד לבדוק שיש לנו את כל הכלים להחלפה של הגלגל. למעשה, אלו הם עניינים שחשוב מאוד לבדוק עוד לפני שהפנצ׳ר קורה, וכדאי לעשות זאת בהקדם האפשרי אם טרם עשיתם זאת. שימו לב שיש לכם משולש אזהרה, ג׳ק להרמת הרכב, מפתח ברגים וכמובן גלגל רזרבי. חשוב לוודא שגם יש לכם אפוד זוהר כדי שתוכלו להגן על עצמכם מרכבים נוסעים אם תצטרכו להחליף גלגל בדרך. חשוב גם לוודא שאתם עוצרים במקום בטוח ולא מסכנים את עצמכם ואחרים.
בשל ההבדלים הטבעיים בין רכבים שונים, החלפת גלגל היא תהליך העשוי להיות מעט שונה בין רכב לרכב, אבל באופן כללי מדובר בשלבים דומים:
עצירה במקום בטוח – החלפת הגלגל צריכה להיעשות אך ורק במקום בטוח כדי שלא לסכן את עצמכם ואחרים. אם אתם עוצרים להחלפת חירום בשוליים (מצב שעדיף להימנע ממנו עד כמה שאפשר), חשוב מאוד להקפיד על לבישת אפוד זוהר והצבת משולש אזהרה לפני שמתחילים
שחרור ראשוני של הברגים – כעת עוד בטרם מרימים את הרכב, יש לשחרר שחרור ראשוני של הברגים בגלגל. די בחצי סיבוב שלהם כדי לשחרר אותם
הרמה של הרכב עם הג׳ק – בשלב הזה יש להרים את הרכב. שימו לב שיש הוראות על כל ג׳ק ומגרעת ייעודית בכל רכב ששם עליכם למקם את הג׳ק. מרימים את הרכב עד שהגלגל נמצא באוויר לחלוטין, כמה סנטימטרים מעל לאדמה או לכביש
פירוק הגלגל – כעת עליכם לשחרר את כל הברגים ולהוציא את הגלגל מהמקום. שימו לב שהברגים לא הולכים לאיבוד משום שתזדקקו להם לצורך חיבור הגלגל החדש
הרכבת הגלגל החדש – מניחים את הגלגל החדש במקום המיועד, מחברים את הברגים ומחזקים אותם עד הסוף. את הגלגל התקול יש להחזיר למקום שבו היה הגלגל הרזרבי. שימו לב שאתם גם מחזירים את כל הכלים למקומם וששום דבר לא הולך לאיבוד. אחרי נסיעה של כשלושים קילומטרים, חשוב לעצור ולחזק חיזוק נוסף של הברגים
הינה כמה הנחיות חשובות שיש לשמור עליהן כאשר מתעסקים במלאכה של החלפת גלגל:
· ודאו שהרכב נמצא במישור תמיד. לעולם אל תחליפו גלגל בשיפוע
· התרחקו מהכביש עד כמה שאפשר. לפעמים אין ברירה אלא לעשות החלפה בשוליים, אך השתדלו להימנע ממצב כזה
· חובה לשחרר את הברגים מעט לפני ההרמה. אם לא תעשו זאת, לא תצליחו לשחרר את הגלגל כשהוא נמצא באוויר
· ודאו שהג׳ק מחזיק את הרכב כמו שצריך ושהוא נמצא במקום המיועד לו
1. ודאו שיש לכם ציוד להחלפה ברכב לפני הנסיעה הבאה שלכם ושהוא תקין לחלוטין.
2. לפני ההרמה, כדאי להניח את הגלגל הרזרבי מתחת לרכב כדי שישכך את המכה במקרה של נפילה. לאחר ההחלפה יש להניח את הגלגל התקול באותו המקום עד שאתם
מורידים את הרכב מהג׳ק.
3. החזיקו ברכב זוג כפפות עבודה. החלפת גלגל יכולה להיות מלכלכת מאוד.
גלגל רזרבי הוא צמיג נוסף שנמצא בכלי רכב למקרי חירום. הוא מאפשר החלפה זמנית במקרה של פנצ'ר ונסיעה בטוחה לטווח קצר עד לתיקון או החלפת הצמיג הפגום.
כל נהג חייב לדעת בדיוק איך להחליף גלגל ברכב, משום שזוהי פעולה שכיחה שכולנו עלולים להצטרך לעשות בשלב מסוים בחיים. אם אתם עדיין לא יודעים איך לעשות את זה, מומלץ בחום להתחיל להתאמן כדי שברגע האמת תוכלו לעשות זאת בלי בעיה מיוחדת. אם אתם מרגישים שהגיע הזמן לשדרג את הרכב, אתם מוזמנים לקרוא עוד על טריידאין בטרייד מובייל וליצור קשר עם המומחים שלנו שישמחו לתת מידע נוסף ולענות על כל שאלה.
בעבר המכונית המהירה בעולם לא הייתה מהירה בהרבה ממהירות ריצה של בן אדם, אבל היום המספרים גבוהים פי כמ...
יום שני , 09/09/2024
רכישת רכב חדש היא החלטה גדולה ומעט מורכבת, שיש לה שיקולים כלכליים, משפחתיים ואישיים. בשוק הרכב הישרא...
יום שני , 09/09/2024
אנחנו נכנסים לרכב, מניעים ומתחילים בנסיעה. רוב הפעולות שלנו במהלך הנסיעה הן אוטומטיות, אנחנו לפעמים ...
יום שני , 09/09/2024