1. טרייד מוביל
  2. מאמרי רכב
  3. קבלו אותה: המכונית הכי מהירה בעולם לשנת 2024

קבלו אותה: המכונית הכי מהירה בעולם לשנת 2024

יום ראשון , 05/05/2024
קבלו אותה: המכונית הכי מהירה בעולם לשנת 2024

בעבר המכונית המהירה בעולם לא הייתה מהירה בהרבה ממהירות ריצה של בן אדם, אבל היום המספרים גבוהים פי כמה וכמה והתחרות על התואר צמודה. אם אי פעם תהיתם לעצמכם מהי המכונית הכי מהירה בעולם, לאיזו חברה היא שייכת ואילו פרמטרים מחושבים במבחן הזה, ריכזנו לכם כאן באתר טרייד מוביל את כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא.

המכונית המהירה בעולם

אחת המכוניות שבעולם הרכב מדברים עליה המון בהקשר של המהירות היא רימאק נברה (Rimac Nevera). זהו רכב חשמלי מחברת רימאק אוטומובילי הקרואטית, המסוגלת להגיע למהירות של 412 קמ"ש ולעבור רבע מייל ב-8.58 שניות בלבד. אם ציפיתם לראות כאן את בוגאטי, אתם צודקים – החברה הזו החזיקה בשיא המכונית המהירה בעולם כמה פעמים לאורך השנים, ויש להם מודלים שעדיין מסוגלים להיות איום על המקום הראשון כמו בוגאטי בוליד (Bolide) המסוגלת להגיע למהירות מרבית של כמעט 500 קמ"ש או בוגאטי שירון סופר-ספורט 300+, שהמהירות המרבית שלה היא 490.5 קמ"ש. עוד רכב שכדאי לציין הוא אספרק אוול (Aspark Owl), רכב שכרגע נמצא בשלבי ייצור והצליח להציג מהירות מקסימלית של 418.4 קמ"ש, והוא נבנה במטרה להיות הרכב החשמלי המהיר ביותר במבחן ההאצה. כל הרכבים האלו מיוצרים במהדורה מוגבלת מאוד, ובני המזל שהצליחו לרכוש אחת משלהם שילמו על כל רכב 3 מיליון דולר לפחות.

אגב, כדי שמכונית תוכל להתחרות על התואר הזה באופן רשמי, היא צריכה להיות מכונית המיוצרת באופן קבוע ולמשך כמה שנים (כלומר אי אפשר לייצר מכונית אחת ויחידה רק לשם קבלת הטייטל) ולהימכר בכמה שווקים בעולם. זה אומר שיש לא מעט מכוניות בעולם שיכולות להיות אפילו מהירות יותר מזו באופן נקודתי, אבל לא תמצאו אותן ברשימה. כמו כן יש עוד מכוניות שהוצאו מהרשימה כיוון שהן לא עומדות בסטנדרטים של רכב רגיל, למשל התאמה לתנאי כביש רגיל.

על החברה

רימאק אוטומובילי היא יצרנית רכב המבוססת בקרואטיה, שהוקמה בשנת 2009 על ידי מאטה רימאץ. החברה מתמקדת בפיתוח ובייצור של מכוניות-על חשמליות בעלות ביצועים יוצאי דופן וטכנולוגיות חדשניות. החברה גם עוסקת בייצור טכנולוגיות הנעה חשמליות וסוללות חשמליות, הנמכרות לחברות אחרות בשוק. יש לה עוד מודלים מרשימים של מכוניות כמו קונספט 1 או קונספט S (המיועדת למרוצים), אך רימאק נברה היא המכונית העיקרית שלה.

חשוב שתדעו

אם תחפשו עכשיו בגוגל מהי המכונית הכי מהירה בעולם אתם כנראה תקבלו תוצאות שונות, וזה כי לפעמים הקביעה מהי המכונית המהירה בעולם אינה מוחלטת. יש מגוון מבחנים שבהם התוצאות יכולות להשתנות בין המכוניות האלו, למשל מבחן האצה לפי זמן או לפי מרחק פיזי (רבע מייל, חצי מייל ועוד), מבחן בתנאי שטח שונים, מבחן מהירות מקסימלית ועוד. כמו כן, לא כל המכוניות המהירות ביותר עומדות בהגדרה שדיברנו עליה קודם לכן, אז אם חברה כלשהי בנתה מכונית מהירה במיוחד אך בייצור חד פעמי, היא לא תיכנס בעצמה לרשימה המדוברת ותהיה אנקדוטה שאפשר לקרוא עליה בכל מיני מקומות ברשת ובדיונים של חובבים ומביני עניין בתחום הרכב.

סיכום

רימאק נברה ידועה בתור המובילה בתחרות המכונית המהירה בעולם, אך יש לא מעט רכבים יוקרתיים המסוגלים להגיע למהירויות של 400 קמ"ש או יותר. אנחנו מזמינים אתכם להיכנס לבלוג שלנו ולקרוא מאמרי רכב בנושאים שונים, בין שאתם מעוניינים במדריכי קנייה שימושיים או במידע נוסף על סוגי הרכב הקיימים.