1. טרייד מוביל
  2. מאמרי רכב
  3. חסרונות ליסינג פרטי: שלא תגידו שלא אמרנו

חסרונות ליסינג פרטי: שלא תגידו שלא אמרנו

יום שני , 09/09/2024
חסרונות ליסינג פרטי: שלא תגידו שלא אמרנו

אם התחלתם לברר על קנייה של רכב, חדש או משומש, האופציה של ליסינג פרטי בוודאות עלתה על השולחן. ונכון, יש ללינסיג פרטי יתרונות, אבל גם חסרונות. ממש עכשיו נפרט על החסרונות של הליסינג הפרטי, אז אנחנו ממליצים לכם לקרוא לפני שאתם בוחרים כדי שתוכלו להחליט בצורה הטובה ביותר בשבילכם, שלא תגידו שלא אמרנו.

מהם החסרונות של הליסינג הפרטי?

  1. אין בעלות מלאה על הרכב: אחד החסרונות הבולטים של ליסינג פרטי הוא העובדה שאין לנו בעלות מלאה על הרכב. נכון, השם שלנו יופיע על רישיון הרכב, מה שעשוי לגרום לנו לחשוב שיש לנו בעלות מלאה, אבל בפועל לא כך הדבר. בדרך כלל חותמים על סעיף שיעבוד שאומר שהחברה המממנת היא הבעלים של הרכב.

  2. מגבלות על החזרת הרכב: לפעמים יש מגבלות בחוזה בנוגע להחזרת הרכב בתום התקופה, למשל שאסור לעבור מספר מסוים של קילומטרים או שצריך להחזיר את הרכב במצב קוסמטי מסוים. אם לא נעמוד במגבלות האלה, אנחנו עלולים לעמוד בפני סנקציות ועונשים כספיים. הרבה פעמים אנשים בכלל לא מודעים לדברים האלו ולא בודקים אותם מראש לפני החתימה על העסקה.

  3. חייב לשלם מקדמה כספית: בניגוד לשיטות מימון אחרות, בליסינג פרטי יהיה עלינו לשלם מקדמה על הסכום של הרכב כאשר בעצם נשלם בתשלומים רק את ההפרש. כלומר שצריך לדאוג מראש לסכום נזיל ולא לכולם יש את האפשרות הזאת.

  4. רישום "היד": ככל שהרכב עובר ידיים ככה יורד הערך שלנו, ואנחנו לא רוצים להיות היד השנייה של הרכב. אבל לרוב כשאנחנו סוף סוף רוכשים את הרכב, הוא עובר להיות יד שנייה, כי היד הראשונה הייתה החברה המממנת שעליה היה רשום הרכב, זוכרים את זה שאין לנו בעלות מלאה על הרכב? זאת אחת הדרכים שבהן זה פוגש אותנו.

לצד זה, 3 יתרונות בליסינג פרטי

לא הכול שלילי, וכמו שחשוב להכיר את החסרונות של שיטת הליסינג הפרטי, כך חשוב להכיר גם את היתרונות הרבים של המסלול הזה:

  • אפשרות לכל מיני מסלולים: לרוב נוהגים להתייחס לליסינג פרטי כאל מוצר אחד, בפועל מדובר בכמה מסלולים שונים אפשריים. יש מסלולים קצרים יותר שבהם החברה היא הבעלים של הרכב עד לרכישה, מסלולים ארוכים יותר בבעלות של הלקוח ושעבוד מצד חברת הליסינג וכן הלאה. אפשר לבחור מגוון רחב של מסלולים ומסלולי תשלום וזה מקל על התאמה לכל לקוח.

  • גמישות בתשלומים: חברות הליסינג מאפשרות בדרך כלל גמישות רבה בתשלומים. בניגוד להלוואה למשל שבה נשלם בכל חודש את הקרן והריבית, התשלום בליסינג הוא גמיש יותר ובסוף אפשר לבחור בתשלום חודשי בהתאם לסכום המקדמה שנוכל לתת.

  • אפשרות להחזר הרכב לחברה: בניגוד להלוואה ולקנייה ישירה של רכב, ליסינג פרטי מאפשר גמישות גם בתום תקופה ההתקשרות בין הלקוח לחברה. אפשר בעצם לבחור לשלם את הסכום הסופי ולהשלים את העסקה ולאחר מכן להעביר בעלות על שמנו ולהסיר את השעבוד. מצד שני אפשר להחזיר את הרכב לחברה וקבל זיכוי על פי המחירון ואפשר גם להמשיך לעסקה חדשה ורכב חדש.

לסיכום

ליסינג פרטי הוא אופציה מצוינת להרבה מאוד אנשים שרוצים לרכוש רכב חדש או יד שנייה, בעיקר למי שאין סכום נזיל לשלם על הרכב. עם זאת, ממש כמו כל דבר אחר בחיים, זוהי שיטה שגם יש לה חסרונות וצריך להכיר אותם כדי לעשות החלטה נכונה לגבי מסלול הרכישה.