1. טרייד מוביל
  2. מאמרי רכב
  3. איך לחסוך בדלק? 10 טיפים חשובים וחסכוניים

איך לחסוך בדלק? 10 טיפים חשובים וחסכוניים

יום שני , 09/09/2024
איך לחסוך בדלק? 10 טיפים חשובים וחסכוניים

אנחנו רואים את מד הדלק מתקרב לסוף מהר מדי, על זה כולנו יכולים להסכים. נדמה שרק עכשיו תדלקנו את הרכב וכבר אנחנו צריכים לעצור בתחנת הדלק הקרובה. ואולי הדרך היחידה שלנו לעזור למצב היא למצוא את הדרכים לחסוך ולצמצם את הוצאות הדלק וליהנות מעוד כמה קילומטרים בכביש. ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן – ריכזנו בשבילכם את 10 הטיפים החשובים והחסכוניים שיעזרו לכם לחסוך בדלק. אז רגע לפני הנסיעה הבאה שלכם, המשיכו לקרוא.

איך לחסוך בדלק בצורה משמעותית?

  1. רוקנו את תא המטען והפחיתו עומס מיותר: כלל אצבע שצריך לזכור הוא שככל שהרכב כבד יותר, כך צריכת הדלק תהיה מוגברת והבזבוז יהיה גדול יותר. יש מצבים שאי אפשר להפחית במשקל, למשל כאשר יוצאים לטיול משפחתי והרכב מלא, אבל במהלך היום יום, רובינו נוסעים כשתא המטען מלא בפריטים לא נחוצים שבטווח הארוך גורמים לנו להוציא הרבה יותר כסף. זה הזמן לפתוח את תא המטען, לעשות סדר ולהוציא פריטים מיותרים שסתם מעמיסים. מעבר לחיסכון בדלק, תוכלו לפנות לכם מקום לדברים חשובים וסתם לתת לעצמכם הרגשה נעימה יותר באופן כללי.

  2. בדקו את לחץ האוויר בצמיגים: כאשר לחץ האוויר בצמיגים נמוך ממה שצריך, הרכב שלנו צריך להתאמץ יותר ובהתאם גם לצרוך יותר דלק. ברכבים יש מערכות התראה על לחץ אוויר נמוך אך הן פועלות רק ברגע קריטי, כך שהרבה פעמים אנחנו נוסעים כשלחץ האוויר נמוך ומבזבזים הרבה דלק. את לחץ האוויר חשוב לבדוק ולווסת מבחינה בטיחותית על בסיס קבוע וההמלצה היא למלא אוויר פעם בשבוע או בשבועיים, גם אם הנורה עדיין לא נדלקה.

  3. הקפידו על טיפולים שוטפים לרכב: כשהרכב לא מתפקד בצורה אופטימלית, צריכת הדלק עולה באופן אוטומטי. גם רכבים חסכוניים בדלק לא יגיעו לחיסכון המקסימלי אם יש תיקונים שצריך לבצע. הקפידו על טיפולים שוטפים לרכב ותיהנו מחיסכון בדלק לאורך זמן.

  4. הימנעו מהתקנים חיצוניים: אנחנו תמיד רוצים לשדרג ולמקסם את הרכב שלנו בהתקנים חיצוניים כמו גגונים או ספויילרים למיניהם, אבל לפעמים השדרוגים האלה דווקא פוגעים ביעילות הרכב. הם מוסיפים משקל מיותר ולעיתים פוגעים במבנה האווירודינמי של הרכב ומגבירים את צריכת הדלק.

  5. תכננו בצורה מיטבית את מסלול הנסיעה שלכם: אז ברור שככל שאנחנו נוסעים יותר, ככה אנחנו מבזבזים יותר דלק והרבה פעמים זהו בזבוז מיותר. מומלץ בהחלט לתכנן את הנסיעה מראש ולבחור את הנתיב הנוח והמהיר ביותר, אם נקפיד לעשות זאת נוכל לחסוך מאות קילומטרים מיותרים של נסיעה מדי חודש.

  6. הקפידו על נהיגה רגועה חלקה ונינוחה – סעו לאט יותר: בסוף המשוואה היא פשוטה למדי. ככל שנסע מהר יותר, נלחץ יותר על דוושת הגז וניקח פניות חדות, ככה נשרוף יותר דלק ויותר מהר. נסיעה איטית, רגועה ובטוחה לא רק תשמור על החיים שלכם ושל שאר הנהגים בכביש, אלא גם תעזור לכם לחסוך בהוצאות הדלק ובסופו של דבר להוציא פחות כסף.

  7. אם אפשר, ותרו על השימוש במזגן ופיתחו חלונות: נכון, הוא עושה לנו נעים בימים החמים, אבל המזגן מבזבז המון דלק. כך שאם תוותרו על המזגן בשעות הנעימות יותר בבוקר ובערב, תפתחו את החלון ותיהנו מהאוויר הטבעי, זה יחסוך לכם המון כסף.

  8. השתדלו להמעיט בנסיעות קצרות: עוד גורם בזבזני מאוד הוא נסיעות קצרות. באופן כללי, כשהרכב שלנו עדיין קר, צריכת הדלק שלו היא הכי גבוהה וככה, גם רכב חסכוני בדלק הופך לבזבזני וזה בהחלט בזבוז מיותר. נסו לאחד את כל הסידורים לאותה נסיעה ולהימנע מנסיעות קצרות, זה יחסוך לכם הרבה דלק בטווח הארוך ועל הדרך יחסוך גם זמן ואנרגייה.

  9. הקפידו על תדלוק עצמי: כאן אנחנו מדברים על חיסכון כספי נטו ובסופו של דבר אפשר בהחלט לחסוך גם בפעולת התדלוק עצמה. הרבה מאיתנו מנסים לחסוך זמן או פשוט מתעצלים ובוחרים בתדלוק מלא והמחיר בכל התחנות הוא תמיד יותר יקר.

  10. חפשו מועדון צרכנות והצטרפו אליהם: מועדוני צרכנות הם בעצם גופים שאפשר להצטרף אליהם בתור חברים ומקנים הנחות במגוון תחומים. בלא מעט מועדוני צרכנות יש הטבות מיוחדות על דלק בחלק מהתחנות וזה בהחלט משהו ששווה לברר, חיסכון משמעותי פוטנציאלי שלא כדאי לוותר עליו.

לסיכום

כמעט כולנו נכנסים לתחנת הדלק לפחות פעמיים בחודש, מוצאים את האשראי ומשלמים לא מעט. הטיפים המעולים והקלים האלה, כמו ליהנות מהבריזה שבחלון או לתדלק בעצמנו, יעזרו לנו לפגוש את תחנת הדלק מעט פחות בכל חודש. נסיעה טובה.